19.08.2024 STANOVISKO KU PROBLÉMOM S CIS TK
V dôsledku technickej poruchy, ktorá nastala 13.8.2024 približne o 14:15, informačný systém technických kontrol nebol schopný plnohodnotne komunikovať s mobilnou aplikáciou mSTK. Technické kontroly tak bolo možné vykonávať len na vozidlách, na ktorých sa súčasne vykonávala aj emisná kontrola. Vďaka mimoriadnemu nasadeniu pracovníkov prevádzky a podpory IS a programátorov systému, ktorí pracovali na odstránení problému nepretržite aj počas noci, sa službu na komunikáciu s mobilnou aplikáciou mSTK podarilo 14.8.2024 ráno od 9:20 plne obnoviť.
Prvotnou príčinou technických problémov bola nevyžiadaná automatická aktualizácia jedného zo softvérových komponentov cloudovej infraštruktúry informačného systému. Po obnovení plnej funkčnosti IS sa pracovníci prevádzky a podpory IS a programátori venovali realizácii opatrení na zlepšenie. Uskutočnili výmenu predmetného softvérového komponentu cloudovej infraštruktúry informačného systému za alternatívny produkt. Tieto práce boli realizované počas plnej prevádzky IS bez prerušenia prevádzky (avšak za určitého spomalenia IS pri prevzatí vozidla technikom a pri uzatváraní kontroly) a boli ukončené 15.8.2024 o 9:45.
V čase výpadku služby umožňujúcej komunikáciu s mobilnou aplikáciou mSTK od 13.8.2024 14:15 hod. do 14.8.2024 9:20 hod. bolo uzatvorených 1 566 kontrol v CIS TK.
Výpadok služby trval 19 hodín a 5 minút, avšak je potrebné podotknúť, že väčšia časť tohoto času bola mimo bežnej pracovnej doby väčšiny STK.
Napriek výpadku služby pre mSTK a spomaleniu systému bolo vykonaných dňa 13.8. 6003 kontrol (o 79 kontrol menej), 14.8. 6404 kontrol (o 99 kontrol viac) a 15.8. 6980 kontrol (o 521 kontrol viac), v porovnaní s tými istými dňami minulého týždňa.